In a first for a major European football club, Roma will now be able to communicate directly on Instagram with Arabic fans around the world. Less than a month after crossing the two million follower landmark on the official club Instagram, Roma’s Arabic account celebrated its arrival on the platform with an iconic Totti selfie.
Arabic fans will be able to go behind the scenes at Roma and celebrate Giallorossi history through unique photo and video content on the new account.
“Instagram has become much more than a photo-sharing platform for Roma,” insisted Paul Rogers, the club’s head of digital. “With Instagram Stories, we are now communicating news through the site and having listened to feedback from our Arabic users, we have decided to remove a language barrier that was making it hard for many fans to engage with the club.”
Per la prima volta una grande squadra di calcio europea, come la Roma sarà ora in grado di comunicare direttamente su Instagram con i fan arabi di tutto il mondo. Meno di un mese dopo aver attraversato il punto di arrivo di due milioni di follower sul profilo ufficiale Instagram del Club, il mostro account arabo ha festeggiato il suo arrivo sulla piattaforma con un iconico selfie di Totti.
I fan arabi potranno andare dietro le quinte della Roma e celebrare la storia del club giallorosso attraverso foto e video unici sul nuovo account.
“Instagram è diventato molto più di una piattaforma di condivisione di foto per la Roma, con Instagram Stories, stiamo comunicando le notizie attraverso il sito e ascoltando i feedback dei nostri utenti arabi, abbiamo deciso di rimuovere una barriera linguistica che rendeva difficile per molti fan interagire con il club”.